Filer, filer och filer överallt. Varför? —- Funderar du på att sätta dessa borta från kontoret bord. NO, No ……… .Stoppa, vänta och läsa detta innan du kastar alla papper!
Du bör hålla på dina dokument, men hur länge har du att spara redovisning? är viktigt att lära sig innan du rengör någon mess från kontoret bord eller affärsdatorer. Den genomsnittliga journalföring är sju år för alla företag, arbetsgivare eller inkomst. Men i fallet med politik statliga skatte kan denna period överskrida. Så redovisningsexperter rekommenderar alltid minst 7 år bevarandet av hård eller mjuk kopia av någon typ av uppgifter om affärer eller inkomst.
Låt oss se vilka typer av journalföring är främst viktigt för att köra smidigt redovisning!
● beskattning Record
Du kan inte kasta dina skatteintäkt filer bort i år. Enligt IRS regler, kan ditt företag eller företag måste hålla dessa filer säkert från tre till fyra år eller tills nästa revision. Den rekommenderar också att behålla alla stödjande dokument korrespondens med företag eller inkomst skatteavdrag tills ”preskriptionstiden” går ut. Om IRS finner du under-rapporterat intäkter med mer än 25 procent, kan det granska dig upp till sex år tillbaka, så det kan vara säkrare att använda det som tidslinjen.
Vanligtvis upp till 6 år efter arkivering skattehandlingar bör bevara både arkivering kvitto och icke-pappersarbete. Vid osäkra fordringar föreslår IRS dig att behålla en skatte rekord för minst 7 år. Det är därför revisorer råda dig att hålla fast vid alla dokument för att undvika ytterligare problem. Du kan kontrollera uppgifter omde dokument som krävs av IRS här
● Löneskatt Record
Om du driver ett företag och har anställda sedan enligt IRS politik bör du hålla alla anställnings skatt poster för 4 år. Det rekommenderas att börja hålla Recond från den tidpunkt när du betalar de anställda eller betala skatt filer. Sociala dokument innehåller tidrapporter, löner, betalningsplaner, arbetsgivare information och incitament.
● Nuvarande anställda rekord
Bör hållas i minst sju år efter en anställd lämnar avslutas eller går i pension. Denna typ av rekord omfattar allt från jobb återupptas till beskrivning av prestanda, betyg och personlig datafil. Vid skada under arbete eller olycka, experter rekommenderar att behålla rekordet för minst 10 år att betala ersättningskrav eller andra incitament
● Ägarskap eller partnerskaps Records
De flesta av företagen inte drivs av enskilda partnerskap. I sådana fall där partners är involverade i ett enda företag, är det tillrådligt att föra register eller juridiska avtal mellan parterna i företagssektorn permanent. Sådana handlingar är årsmöten rekord, lagerbokföring, vinst och förlust uttalanden, stadgar, reskontra och fastighets gärningar.
● Redovisning och bokföring
Inkludera kontoutdrag, kreditkort uttalanden, vinstförlust uttalanden, budget, kostnader och andra bokföringspapper eller digitalt arbete. Dessa är tänkta att ta bort kort.
Men experter rekommenderar att spara alla dessa finansiella rapporter under minst 7 år. Det kan hjälpa att jämföra årliga framsteg. För att undvika besvär i framtiden alltid hålla dessa dokument säkert.
● Nuvarande operativa rekord
Inkludera bankkonton, kreditkort uttalanden, annullerade kontroller, onlinetransaktioner, av företag, checkhäften. kvitto. Dessa dokument bör bevaras i minst 7 år. Kom ihåg en sak, 7 år är inte den sista perioden. Du kan spara dessa för längre användning även om ditt företag är försäkrad
● Papper och Digital Records
I den digitala världen är registrering bara en fråga om en minut. Du kanske inte behöver filer, utrymme eller butiker för att bevara viktiga dokument år efter år. Nu kan du göra detta med bara ett enda klick. Dock är betydelsen av akter kvar. Du kan inte lita på elektronisk historia. Så är det alltid föreslås att ta hand om både papper och icke-pappersarbete.
Slutsats
Svara Hur länge har du att spara redovisning? är inte så enkelt som du tror.
Denna artikel kommer att berätta hur förstå dokument som pappers bevis på din icke-pappersarbete är viktigt för journalföring. Den exakta tidpunkten för dokumentation kan variera. Försök aldrig att kasta bort alla papper utan att veta dess framtida värde.